Pris

prisÄr golf en dyr sport? Knappast. I alla fall inte om man ser på de avgifter som Bolidens Golfklubb tar för spel. Däremot finns en lite ovanlig prisbild.

Senior/Junior – Som de flesta golfbanor delar de in spelarna efter ålder. Juniorer betalar därmed en lägre avgift. Junior är man upp till och med 21 år. Som junior betalar man alltid 350kr per år. Som senior är priset beroende på var man bor.

Boendeort – De seniorer som är boende i Skellefteå får betala 1200kr per år. Detta till skillnad mot de som inte bor på orten som betalar 650kr per år. Många idrottsföreningar väljer att premiera de egna medlemmarna på orten men i detta fall har alltså golfklubben valt en annan väg.

Greenfeegäster – Det är även möjligt att enbart betala en avgift för Greenfee s.k. greenfeegäster. I detta fall kostar det 500kr per år.

Betalning:

Betalning kan ske på flera olika sätt. På hemsidan finns ett Plusgironummer angett. Om inbetalning sker denna väg måste namn samt personnummer/golfidnummer anges. Det är även möjligt att betala med Swish och även i detta fall måste namn och nummer anges. Vill man anmäla sig som medlem sker detta enkelt via ett formulär på hemsidan.

Läs mer om medlemskapet och anmäl dig här

Partner med More Golf – ger billigare golf

Många golfare har kreditkortet More Golf. Ett kreditkort som framförallt ger bonusar som passar golfare. Det kan då vara allt från rabatt på greenfee till billigare inköp av golfklubbor och annat tillbehör. Många golfbanor erbjuder specialerbjudande till de med detta kreditkort. Det har däremot inte Bolidens Golfklubb valt att göra. Däremot är de anslutna till Svenska Golfförbundet vilket gör att de bonuscheckar som tjänas in med kortet går att lösa in på golfbanan. Därmed kan man pressa priset ytterligare på en redan billig golfbana.

Läs längre recension på More Golf