Eget golftryck gör skillnad

Att ha golfbollar och andra golfprodukter med eget tryck kanske inte förbättrar spelet rent resultatmässigt. Men för många företag kan det vara en väg att gå för att förbättra det ekonomiska resultatet. En marknadsföringskanal för att bygga varumärke och få framtida kunder att prioritera ett företag före ett annat vid inköp av varor eller tjänster.

Idag är utbudet ganska stort av produkter som just vänder sig till golfare. Produkter där det går att ha ett eget tryck. Ett exempel kan nämnas från Golftryck.se som bland annat erbjuder:

• Golfbollar med tryck (logobollar)

Enkel och billig marknadsföring. Dessutom relativt effektiv. Det finns trots allt ett utryck som säger ”Keep your eyes on the ball” vilket tydligt visar var golfaren relativt ofta tittar. En tydlig loga kan därmed göra skillnad. Det är även trevlig present att ge bort. Bollar går alltid åt.

• Pikétröjor

Finns det något plagg som främst förknippas med golf så är det pikétröjan. En tröja som inte sällan går just under namnet golftröja. En del golfare trycker upp egna pikétröjor för att skapa en unik och personlig klädsel. Andra tar tacksamt emot dem från företag som delar ut dem som reklamprodukter. Oavsett är det riktigt snyggt och med ett genomtänkt tryck blir det ännu snyggare.

• Headcovers

Skydda dina klubbor med en headcovers. Gör det med finess och skydda med headcovers med tryck. Lite snyggare – lite mer personligare.

Skapar du eget tryck på dina golfprodukter eller låter du någon sponsor göra det? Allt beror på vilket resultat du visar på banan men helt ovanligt är det inte med lokala sponsorer. Bolidens Golfklubb har bland annat sponsoravtal med Boliden och ICA.